Hey beste klant ,

 

Soms gebeurt het al eens dat iemand zijn tekening niet leuk vindt en ze weigert. Gelukkig gebeurt dit niet vaak. Maar als het gebeurt, dan doet zo een situatie je heel erg aan je eigen vaardigheden twijfelen. Het maakt je verdrietig en overstuur.  

Waar heb ik het nu eigenlijk over? 

Ik heb het over een ontevreden klant, die wil dat je zijn commissie terugbetaald nadat hij het werk in ontvangst genomen heeft.

Als deze situatie zich voordoet en je geen contract hebt, waarin duidelijk vermeld staat wat je voorwaarden zijn, kan dit een zeer lastige situatie zijn voor zowel jou als je klant.

Het beste is om dit soort situaties volledig te vermijden, is door een contract op te stellen en je voorwaarden te vermelden, zodat er geen verwarring of twijfel is tussen jezelf of je klant.

 

 

Beste klant,

 

Het is mij een absoluut genoegen zijn om uw ‘huisdier XXXXX’ of ‘portret’ voor u te tekenen.

Ik zal mijn uiterste best doen om er het beste van te maken opdat u een aandenken heeft dat u voor altijd kan koesteren.

Bovenal wil ik dat u 100% tevreden bent. Tijdens de creatie van uw opdrachttekening, zal ik u op geregelde tijdstippen op de hoogte houden met een voortgangsfoto.

Tijdens die momenten kun je indien nodig wijzigingen voorstellen. Het proces van begin tot eind duurt meestal ongeveer XXXX dagen.

 

Details:

Afmetingen grafiet- of pasteltekening: ……………… . 

Prijs zonder lijst ……………………….. .

Prijs inclusief:  ………………………… .

Het portret is klaar om af te halen vanaf  XXXXX OF VERZONDEN - VERZENDKOSTEN + VERPAKKINGSKOSTEN + TIJD TOEVOEGEN

Algemene voorwaarden

  • Ik vraag om een niet-restitueerbare aanbetaling van 50% om uw tekenopdracht te reserveren en een afwerkingsdatum vast te leggen.
  • Details bankoverschrijving: XXXXX
  • Resterende betaling van € XXXXX via Bankoverschrijving of contante betaling is vereist voordat u uw portret ontvangt.
  • Houd er rekening mee dat de aanbetaling niet-restitueerbaar is!
  • Als u om welke reden dan ook besluit te annuleren voordat het in opdracht gemaakte schilderij is voltooid, wordt uw aanbetaling niet terugbetaald!
  • Ook als u besluit dat u de tekenopdracht niet wilt hebben voordat het klaar is, wordt uw aanbetaling niet terugbetaald.
  • Alle publicatie, reproductie (volledig of afgeleid) van alle kunstwerken (en fotografische referentie indien geleverd) blijven bij DE KUNSTENAAR en kunnen daarom worden gebruikt voor promotionele doeleinden en reclame (voor menselijke portretten, vooral kinderen, vraag ik altijd eerst uw toestemming).
  • Nadat u uw schilderij in opdracht heeft opgehaald, kan het niet worden geretourneerd omdat het op uw wensen is afgestemd.

 

Ik werk steeds met een contract. Goede afspraken maken goede vrienden en dit getuigt ook van professionaliteit. Op deze manier voelt zowel de klant als ikzelf zich veilig en weet een klant dat zijn tekenopdracht au serieux genomen wordt door de artiest.

Het opmaken van een zakelijk contract is een essentiële basisvereiste voor elk bedrijf. Als artiest die opdrachten maakt, moet je heel duidelijk zijn over je algemene voorwaarden.

Het getuigt van eerlijkheid naar je klant toe, wanneer die je algemene voorwaarden kent vooraleer zaken met je te doen. Hopelijk vermijdt en minimaliseert dit eventuele verwarring en mogelijke verstoring aan beide kanten. 

Als je jouw klant alleen met het schilderij heeft weggestuurd, moet u hem/haar adviseren om het in te lijsten. 

 

Create Your Own Website With JouwWeb